dimecres, 2 de desembre del 2015

Conferència de Narcís Parés, tecnologia aplicada al cos

La tecnologia implica tot el cos sencer? Narcís Parés és un tecnòleg que creu que la tecnologia ja no es tracta de fer servir un sol dit per utilitzar-la, sinó que tot l’organisme ha d’interaccionar amb ella. I que aquesta mateixa tecnologia, entesa amb aquesta ideologia interactiva, pot ser aprofitada d’una molt bona manera, pedagògicament parlant. I aquesta primera, i clara, idea inicial és el que ens va voler ensenyar amb tota la quantitat de projectes que va mostrar. Unes noves tècniques, modernes i enginyoses, que podem aplicar en tres àmbits generals; el del joc (entesa com el “play” anglès), el aprendre (“learning”), i el de les necessitats especials.

Explicada la teoria, el professor Narcís Parés va començar a explicar-nos tot el ventall de projectes que portava preparat per mostrar-nos. Dintre d’ells en destaco els següents:

·    
El primer treball mostrat va ser MEDIATE, un projecte d’àmbit europeu. Consisteix en un espai multimodal per nens i nenes amb autisme. Una sala amb pantalles que projecten, amb tubs de múltiples tactes, sons, etc. Si t’acostes i toques la imatge dividida amb rajoles vermelles virtuals es formen figures, et segueix el moviment, etc. Tot plegat per donar-los la sensació de control, que normalment els nens i nenes amb autisme no tenen. D’aquesta manera es generen unes experiències noves als practicants dels projectes, als usuaris que l’utilitzen.



·       En segon lloc podríem parlar dels “JOCS D’AIGUA”, una idea desenvolupada al Fòrum de les Cultures de fa uns anys a Barcelona. Uns jocs de rotllana que treballen la diversitat, ja que quan comences a voltar a la rotllana, comença a brollar aigua del sortidor. En el cas que la rotllana parés de voltar o es trenqués l’aigua deixa de brollar. És tracta de sostenibilitat perquè és aigua, però també treballa fortament la diversitat ja que no hi ha ni líders, ni ordres, ni classes.

·      El següent projecte tracta d’un tobogan inflable, però que en últim terme l’important d’aquest tobogan no és la súper estructura, sinó que la interactivitat que proporciona aquest. Aquest fet succeeix per una raó molt senzilla, els usuaris i usuàries s’obliden del tobogan en sí i es preocupen per resoldre la problemàtica que ofereix el joc interactiu. Per això el “TOBOGAN INTERACTIU” es presenta com una solució a la mancança d’activitat física, a problemes cognitius, entre d’altres.

·      Sempre he vist la prehistòria com una etapa avorrida de la història, fins a descobrir el projecte “NOSALTRES CAÇADORS”, a les pintures rupestres d’Ulldecona. Aquest consistia en la interacció d’unes pintures rupestres animades, que permetien entendre com caçaven en aquella època, comprendre el principal significat dels dibuixos que es veuen a Ulldecona.

·     

Idea molt interessant a explorar, el projecte “NANOCÀNCER”. Per mitjà d’uns petits moviment s, d’uns petits tactes amb una pantalla digital, pode m  intuir la idea de com la nano tecnologia pot ajudar i contribuir en la eradicació d’alguns processos cancerígens. Si hi ha alguna particularitat en aquest projecte és la idea i autoria del mateix, ja que és de la nostra professora Sílvia, element que ens fa mostrar més interès per ella encara.



Últim projecte mostrat, i per mi dels més interessants: “LANDS OF FOG”. Aquest consistia en una espècia de videojoc on havies de fer evolucionar un personatge assignat. L’element important d’aquesta recreació és, que si volies continuar desenvolupant el teu avatar, havies de relacionar-te amb altres personatges, per tant també amb altres persones. Agafar aquesta idea d’interacció, aquest punt de relacionar-se per avançar, molt interessant a ser estudiat de cares a necessitats especials com l’autisme mateix.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada